خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/01 - 10:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاشائی بهرام در کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی:

تقویت نقش زنان ایران در رهبری و تصمیم سازی مورد توجه است

عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA، با اشاره به اقدامات اجرایی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت آموزش و پرورش و توسعه مهارت‌ها، تقویت نقش زنان در رهبری و تصمیم سازی در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ معصومه پاشائی بهرام، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی (APA)، که در کشور آذربایجان در حال برگزاری است، ضمن ایراد سخنرانی، به ارائه دستاوردهای کشورمان در حوزه زنان پرداخت.



پاشایی بهرام، عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در APA، با تاکید بر شاخص‌های توسعه انسانی سازمان ملل متحد، بر پیشرفت‌های قابل توجه زنان و دختران ایرانی در حوزه های آموزشی، پژوهشی، علمی، کارآفرینی، اشتغال و بهداشت اشاره کرد.



عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA، با اشاره به اقدامات اجرایی جمهوری اسلامی ایران  در جهت تقویت آموزش و پرورش و توسعه مهارت ها، تقویت نقش زنان در رهبری و تصمیم سازی در جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد. 



وی در ادامه ضمن بیان مدیریت تغییر تکنولوژیکی و دیجیتالی برای توانمند سازی زنان، افزود: وضعیت شکاف جنسیتی از لحاظ دسترسی به فناوری بین زنان و مردان در سال‌های اخیر بهبود یافته و بخش عمده موتور محرکه تحول دیجیتال یعنی خلاقیت متعلق به بانوان است.



نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود به بیان سیاست‌های اقتصادی و اجتماعی برای توانمند سازی اقتصادی زنان پرداخت. 



وی تقویت نقش بخش خصوصی برای توانمند سازی زنان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: توان افزایی زنان سرپرست خانوار در کل کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های ذیربط و تصویب و  ابلاغ آن با شناسایی زنان سرپرست خانوار، از آموزش حرفه تا فروش کالای تولیدی آنها صورت گرفته است.



پاشایی بهرام، در پایان سخنان خود بر آمادگی کشورمان در تعامل، همکاری و تبادل تجربیات میان پارلمان‌های کشورهای عضو این مجمع در راستای توانمند سازی زنان و دختران تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 368641
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار